4 Temmuz 2015 Cumartesi

Galilei'nin İmzalamak Zorunda Bırakıldığı İddianamesi


Hep sonradan gelir aklımız başımıza hep sonradan sonradan, şeklinde mırıldanarak yapmak istiyorum paylaşımımı. Daha fazla söze ne hacet, bıdı bıdı olsa da blogumuzun başlığı fazla bıdı bıdı etmeden açıklamamızı yapıp takdiri, bilgi açlığından gözü dönmüşlere bırakmak gerek. (dedik)

"Ben, Floransalı Vincenzio Galilei'nin oğlu 70 yaşında Galileo Galilei, vicahen mahkûm olduğumdan siz, pek mümtaz ve muhterem Kardinaller Hazeratı ve âlemşümul Hristiyan Cemaatının ehl-i ilhad dalâletine karşı umumî İnquisitorları huzurunda dize gelerek gözümün önünde bulunan Mukaddes Roma Katolik ve Apostolik Kilisesinin iltizam, tedris ve vaaz ettiği her akideye daima inanmış olduğuma ve Tanrı'nıninayeti ile ileride de inanacağıma yemin ederim.

Fakat, güneşin merkezde ve hareketsiz olduğunu iddia eden barıl fikri herhangi bir suretle iltizam, müdafaa ve tedris etmem bu Mukaddes Makan tarafından menedildiği için; keza, mezkûr görüşün Mukaddes Kitaba zıt olduğu bana ifham edildikten sonra, bir kitap yazıp bastırdığım ve bu kitabın içinde aynı menfur doktrini ele aldığım ve hiç bir netice ve karara bağlanmaksızın aynı şeyi desteklemek sadedinde büyük bir kuvvetle deliller getirdiğim ve bunun üzerine mülhidlikten ağır bir şekilde sanık olduğuma dair hükmedildiği için, yani güneşin âlemin merkezi ve hareketsiz olduğunu, arzın merkez olmayıp, harekette bulunduğunu iltizam ve ona iman etmiş olduğum için, bana karşı haklı olarak beslenmekte olan ağır şüpheyi Faziletmeablarının ve her Katolik Hristiyanın zihninden silmek maksadı ile mezkûr hatalar ve ilhadlardan ve genel olarak, mezkûr Mukaddes Kiliseye muhalif olan her hata ve tarikattan samimî bir yürek ve riyasız bir iman ile nükûl eder ve onlara lânet ederim; keza ilerde aleyhimde böyle  bir şüphe hususuna meydan verebilecek hiçbir şeyi bir daha asla ağızla söylemeyeceğime ve yazı ile beyan etmeyeceğime kasem ederim; herhangi bir mülhide rastlarsam kendisini bu Mukaddes Makama, yahut, bulunduğum mevkiin Inquisitor'una ve otoritesine ihbar edeceğim.

Bundan başka; Mukaddes Makam tarafından bana yükletilmiş olan kefâretlerin hepsini tamamiyle ifâ ve onlara riayet edeceğimi vaad eder ve temin ile temin eylerim. Eğer zikri geçen vaadleri, ahidleri ve teminleri (Allah korusun) bozacak olursam, Mukaddes Kanunlar ve sair genel ve özel nizamnamelerle bu mücrimler hakkında kararlaştırılmış ve neşredilmiş olan bütün azâplara karşı boynum kıldan incedir. Tanrı ve ellerimi üzerine bastığım Mukaddes Kitapları yardımcım olsun ki, ben, yukarıda adı geçen Galileo Galilei berveçhi-sâlif nükûl ettim, yemin ettim, söz verdim ve kendimi bağladım ve bu ahidlere şahit olarak, kelimesi kelimesine yüksek sesle okumuş olduğum bu nükûl vesikamı kendi elimle imzaladım.


Roma'da Minerva Manastırında, 22 Haziran 1633'te, ben Galileo Galilei, kendi elimle, yukarıdaki gibi, nükûl ettim. "

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder